Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHollon, Robert E.; Anderson, Charles W.
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelHeat and Temperature: A Teaching Module. Occasional Paper No. 93.
Quelle(1986), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; College Science; Heat; High Schools; Higher Education; Learning Modules; Misconceptions; Physical Sciences; Preservice Teacher Education; Science Activities; Science Education; Science Instruction; Science Materials; Secondary School Science; Temperature
AbstractDesigned to address major conceptual problems associated with heat and temperature, this module can be used with high school students or college nonscience majors including those in elementary education. The materials offer guidance to teachers in diagnosing student deficiencies, in creating dissatisfaction with misconceptions, and in providing opportunities for application and practice. This module contains: (1) an introductory section (discussing the misconceptions related to heat and temperature and how to use the module to overcome these barriers); (2) diagnostic test and commentary (designed to be used as a pretest and/or posttest); (3) materials for lecture or discussion (consisting of a series of copy-ready masters for use as overhead transparencies and student handouts on the topics of heat transfer, states and phases of matter and methods of heat transfer); (4) laboratory activities/demonstrations (including lessons on heat and temperature, heat capacity, and heat transfer through radiation); and (5) problem sets and commentary (presenting problems dealing with heat and temperature and methods of heat transfer). (ML)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State Univ., 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824-1034 ($5.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: