Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enToole, Amy L.; und weitere
InstitutionNew York State Consortium, Centereach.
TitelStandards for Excellence: Recommendations for Preschool Special Education in New York State.
Quelle(1983), (111 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAgency Cooperation; Coordination; Disabilities; Eligibility; Family Programs; Handicap Identification; Legal Problems; Preschool Education; Program Administration; Program Evaluation; Services; Staff Role; State Standards; State Surveys; Student Evaluation; Student Placement; Teacher Qualifications; New York
AbstractThe report presents information gathered in a 1982 survey of over 400 public and private agencies serving preschool handicapped children in New York state. The information is organized into 60 recommendations for improving services in six key areas (sample subtopics in parentheses): (1) identification, evaluation, and placement (screening, use of labels, mainstreaming); (2) program operation (educational assessment, individualized education program development, curriculum content, individualization, evaluation of progress); (3) services for families (developing the parent individual education plan, parent role in planning and evaluation, program philosophy); (4) staff (qualifications, staff skills, adult-child ratios, inservice training); (5) interagency cooperation (advisory board, referrals, direction centers); and (6) legal considerations (length of stay, transitions to school, eligibility for services). Sample survey forms and references are appended. (CL)
AnmerkungenRegional Program for Preschool Handicapped Children, Putnam/Northern Westchester BOCES, Projects Building, Yorktown Heights, NY 10598 ($4.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: