Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVosniadou, Stella; Brewer, William F.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelThe Problem of Knowledge Acquisition. Technical Report No. 348.
Quelle(1985), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Educational Theories; Learning Processes; Learning Theories; Schemata (Cognition)
AbstractAn examination of how new knowledge is acquired reveals that knowledge is organized in global conceptual constructs called schemata, and that the process of knowledge acquisition can be conceptualized as the articulation and restructuring of these schemata. Assuming that a schema is a generative structure with implications beyond what is immediately known, the working out of these implications is schema articulation. Schema restructuring is the kind of learning that involves fundamental changes in the nature of the schema itself. The domain of observational astronomy (i.e., the knowledge about the sun, moon, and stars in relation to the earth) would be an appropriate domain to test these ideas. When the purpose of instruction is to promote schema articulation, it is important to build instruction around the child's already existing schema. When the purpose of instruction is to promote knowledge restructuring, it is important to foster recognition of the anamolies in the existing schema and to use explanatory analogies and/or physical models to bring relevant knowledge from a different domain to help schema restructuring. An 11-page reference list is appended. (EL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: