Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFoster, Herbert L. (Hrsg.)
InstitutionCouncil for Exceptional Children, Buffalo. New York State Federation of Chapters.
TitelThe Forum, Volume 11, Numbers 1-3, Winter, Spring, Fall, 1985.
Quelle1 (1985) 1, (92 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Computer Software; Curriculum; Deafness; Disabilities; Downs Syndrome; Elementary Secondary Education; History; Learning Disabilities; Mainstreaming; Mental Health; Minority Groups; Multiple Disabilities; Sign Language; Special Education; Special Schools; Teacher Education; Theories; Vocational Rehabilitation; New York
AbstractThree issues of the journal for 1985 focus on issues related to special education in New York. The winter issue centers on educating low incidence handicapped children in New York City. Articles address such aspects as special education effectiveness, occupational training centers, centers for multiply handicapped students, hospital schools, early childhood programs for Downs syndrome children, and the role of paraprofessionals. The spring issue presents an analysis of services in New York state for deaf students. Articles touch on such topics as minority deaf students, the use of sign language, vocational rehabilitation, teacher preparation, and metnal health. The fall issue examines special education curriculum and instructional practice in terms of early childhood, learning disabilities, emotional handicaps, reading disabilities, mathematics, secondary level mainstreaming, and software individualization. (CL)
AnmerkungenThe Forum, 582 Baldy Hall, SUNY/Buffalo, Amherst, NY 14260.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: