Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhaley, Margaret
InstitutionIllinois State Board of Education, Springfield, Dept. of Planning, Research and Evaluation.
TitelThe Status of Kindergarten: A Survey of the States.
Quelle(1985), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdmission Criteria; Age Grade Placement; Class Size; Comparative Analysis; Compulsory Education; Kindergarten; National Surveys; Primary Education; School Attendance Legislation; School Entrance Age; School Readiness Tests; Screening Tests; State Legislation; State Standards
AbstractThe purpose of this report, one of several prepared for a comprehensive study of early childhood education in Illinois, was to collect, compile, and analyze specific data concerning early childhood education policy and practices from all fifty states. Each state was queried regarding the following: (1) compulsory attendance age, (2) mandated age/cut-off date for entry into kindergarten, (3) local district criteria for entry into kindergarten (particularly where statutes permit local discretion), (4) screening/testing requirements, (5) mandated and/or recommended class size for kindergarten through third grade, (6) problems associated with entry age and screening, (7) competencies/testing requirements associated with promotion to first grade, and (8) recent or proposed legislation for changing kindergarten policies. Descriptions of each state's kindergarten requirements are provided. Problems associated with early childhood education and the resulting recent changes in kindergarten policies are indicated. Charts and graphs in the appendices show survey information for all fifty states, detailing each state's mandates and policies. (DST)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: