Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdler, Susan
TitelThe Irony of Professionalization.
Quelle(1985), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Decision Making; Personal Autonomy; Power Structure; Professional Recognition; Teacher Stereotypes; Teaching (Occupation)
AbstractProfessionalization has been a recurring theme among educators since the nineteenth century. This paper explores the historical origins and development of the concept and processes of professionalization, both in general and applied to the occupation of teaching. The author argues that professionalization, viewed in its historical and cultural context, presents an inherent contradiction. While the rhetoric of professionalization holds a promise of enhanced autonomy and control for members of an occupation, the reality may often be a "deskilling" of teachers. Historical and sociological data are used to support this hypothesis. A history of professionalization is briefly discussed along with the development of an ideology of professionalization. The author describes the processes by which a hierarchical status structure within education seems to have developed. This is a structure within which practitioners have little power and recognition while research and policymakers may control the knowledge and behaviors of classroom practice. Thus ironically, the language and beliefs of professionalization may be used to mask teachers' lack of autonomy and control. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: