Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDykman, Roscoe A.; und weitere
TitelReading Disabled and ADD Children: Similarities and Differences.
Quelle(1984), (35 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attention Control; Attention Deficit Disorders; Behavior Patterns; Cognitive Processes; Drug Therapy; Elementary Secondary Education; Hyperactivity; Males; Neurological Impairments; Reading Difficulties; Student Characteristics
AbstractThis paper covers selected findings from three studies that compared different diagnostic groups: boys with attention deficit disorder (ADD) with or without hyperactivity (HY) but normal reading ability; boys with reading disability (RD) but not HY; and boys with both RD and HY. Studies examined an adapted task to assess frontal and temporal lobe function, the effects of methylphenidate dosage, and information processing. It is suggested that HY subjects' inability to sustain attention, their lack of effort to think and remember, their inability to suppress extraneous and distracting stimuli, and their aggressive or impulsive behavior indicate frontal-lymbic dysfunction, with probable deficits in the "wiring" of inhibitory connections. Findings also suggested that the central nervous system dimension of sensitivity appeared to be a better predictor of drug efficacy than diagnostic labels. RD Ss appeared more impaired in auditory than visual vigilance, with HY Ss demonstrating the opposite. Five figures and a reference list are appended. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: