Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarren, Sean
TitelCritical Reading - How Seriously Do We Take It?
Quelle(1984), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; Content Area Reading; Critical Reading; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Reading Assignments; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Reading Skills; Reading Strategies; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Ireland
AbstractA review of several classroom observation and survey studies of comprehension instruction, content area reading for homework, and aspects of reading assignments raises the question of whether enough is being done in Irish schools to develop critical reading competency. It appears from these studies that many students are being left to their own devices when it comes to dealing with aspects of the assigned texts, other than vocabulary instruction, and even that aspect of direct assistance may be suspect. The studies show that students are frequently required to read texts with only the direction to read certain pages in order to answer questions the next day. Reasons for the assigned reading and suggestions on how students should go about their reading are not often explained. (RBW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: