Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStuddert-Kennedy, Michael (Hrsg.); O'Brien, Nancy (Hrsg.)
InstitutionHaskins Labs., New Haven, CT.
TitelSpeech Research: A Report on the Status and Progress of Studies on the Nature of Speech, Instrumentation for its Investigation, and Practical Applications, January 1-June 30, 1984.
[Report No.: SR-77/78(1984)
Quelle(1984), (222 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Articulation (Speech); Auditory Perception; Children; Communication Research; Consonants; English; Error Patterns; Language Skills; Phonetics; Speech Communication; Speech Evaluation; Speech Handicaps; Speech Instruction; Speech Skills; Structural Analysis (Linguistics); Vowels
AbstractOne of a regular series on the status and progress of studies on the nature of speech, instrumentation for its investigation, and practical applications, this report covers the period of January 1-June 30, 1984. The 14 studies summarized in the report deal with the following topics: (1) sources of variability in early speech development, (2) invariance in phonetic perception, (3) phonetic category boundaries, (4) the categorization of aphasic speech errors, (5) universal and language particular aspects of vowel-to-vowel coarticulation, (6) functionally specific articulatory cooperation following jaw perturbation during speech, (7) formant integration and the perception of nasal vowel height, (8) the relative power of cues, (9) laryngeal management at utterance-internal word boundary in American English, (10) closure duration and release burst amplitude cues to stop consonant manner and place of articulation, (11) the effects of temporal stimulus properties on perception of the distinction between "sl" and "spl," (12) the physics of controlled collisions, (13) the perception of intonation from sinusoidal sentences, and (14) the nature of invariance. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: