Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLincoln, Yvonna S.; Tuttle, Jane
InstitutionGeorgia State Univ., Atlanta.
TitelCentrality as a Prior Criterion.
Quelle(1983), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; College Curriculum; College Programs; College Role; Core Curriculum; Decision Making; Educational Assessment; Educational Demand; Educational Quality; Evaluation Criteria; Higher Education; Program Evaluation; Program Termination; Retrenchment
AbstractProgram discontinuance at colleges and universities is often linked to issues of program demand and quality. However, neither low demand nor low quality is sufficient for program discontinuance without a judgment on the criterion of the centrality of the program to the institution's core mission. Colleges' retrenchment and survival mechanisms must: (1) be selected from a wide range of possibilities that include short-, medium-, and long-term tactics; and (2) be congruent with a reaffirmed or newly-revised mission. To use the demand and quality criteria to the exclusion of centrality is to misunderstand the nature of colleges and universities. The steps ought to be: (1) recommit or revise the institutional mission; (2) design a curriculum directly related to the mission; and (3) compare the present curriculum with the ideal. In addition to the fact that consideration of demand and quality issues alone may lead to programmatically debilitating decisions, restricting programs to one institution within a region will lead to inequality of opportunity. The cost of attending an institution farther from home will keep some lower-income students out of certain programs or out of postsecondary education altogether. (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: