Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIowa State Dept. of Public Instruction, Des Moines. Div. of Pupil Personnel Services.
TitelCommunicating Psychological Information in Writing.
Quelle(1983), (86 Seiten)Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellung; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Elementary Secondary Education; Models; Recordkeeping; Reports; School Psychologists; Student Records; Technical Writing
AbstractThe guide describes approaches and considerations involved in school psychologists' communication of information in reports. Following an initial tongue in cheek discussion ("On Skinning Cats, Choking Dogs, and Leaving Lovers") of principles of report writing (such as avoiding using the language of logic and not contaminating interpretations with validating data) by J. Grimes and G. Ross-Reynolds, the same writers focus on "Three Counter Proposals to the Traditional Psychological Report," in which revised formats of the same psychological report are presented. G. Batsche describes "The Referral Oriented Consultative Assessment Report Writing Model," which progresses from review of data through consultative interviews with the referral agent and selection of appropriate assessment procedures for referral questions to selecting intervention procedures. In "Psychoeducational Reports: Converging Multifactored Assessment," F. Gresham reviews the multitract-multimethod approach to test validation and applies the model to psychoeducational assessment and decisionmaking. In a final paper, "Three Year Reevaluations: An Alternative to the Reevaluation-Means-Retest Model", J. Ross-Reynolds details a model that is both summative and formative. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: