Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcConkie, George W.; Zola, David
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelEye Movement Control during Reading: The Effect of Word Units. Technical Report No. 310.
Quelle(1984), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Eye Fixations; Eye Movements; Higher Education; Reading Processes; Reading Research; Word Recognition
AbstractTo examine the nature of forward saccadic eye movements in reading, eye movement records were collected from college students as they read a short passage. Forward saccades from this data set were analyzed to determine factors influencing the likelihood of any given letter in the text being the recipient of the next fixation. Data indicated that the likelihood of forward saccades taking the eyes to a particular letter position is a function not only of the distance of that position from the prior fixation, but also of the word length and the letter position in the word being read. The analysis suggests that in reading the eyes are simply sent to the next unidentified word with location preferences in the word being a complex function of length and distance. (Graphs of the data are included.) (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: