Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrauchle, Paul E.; Petty, Gregory C.
TitelIdentifying Student Perceptions of Non-Technical Workskills.
Quelle(1983), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Affective Behavior; Attitude Change; Attitude Measures; Biographical Inventories; Education Work Relationship; Employment Potential; Job Skills; Learning Modules; Postsecondary Education; Student Attitudes; Work Attitudes
AbstractThe transition from education into the world of work that leads to career success is in some part dependent on the nontechnical work skills developed by students and the extent to which they can demonstrate those skills on the job. Research by Brauchle, Petty, and Morgan has shown that five important nontechnical work skills can be measured by the Work Attitudes Inventory. These skills are ambition, self-control, organization, enthusiasm, and conscientiousness. This packet contains a learning module, "Speaking about Career Success," that can be used to teach these five attitudes. The module contains one lesson for each of the five job success skills. For each lesson, a discussion and a profile of either a well-known person or a fictitious person who illustrates a trait is presented, along with questions for self-discovery. The booklet is illustrated with line drawings. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: