Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlton-Lee, Adrienne; Haberfield, Robin
TitelUnderstanding Teaching and Learning in Classrooms: A Predictive Case Study Approach (Methodology, Preliminary Results and Implications for Teachers).
Quelle(1982), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Classroom Environment; Classroom Observation Techniques; Conservation (Environment); Elementary School Science; Foreign Countries; Intermediate Grades; Interviews; Learning Processes; Memory; Peer Relationship; Predictor Variables; Pretests Posttests; Student Attitudes; Student Teacher Relationship; Teaching Methods; New Zealand
AbstractData were gathered, using pre and posttests and interviews, on the learning of individual students during a seven-week unit on a science topic (conservation) in a fourth grade classroom. Case studies of the learning experiences of each child, based on recordings and detailed observations of all class activities, were used to predict student learning and memory for each content item in the posttests. Analysis of the predictions made by researcher and class teacher revealed the significance of type of class activity, student learning and friendship hierarchies, prior knowledge and experience, and the teacher's ability to diagnose student misunderstanding. A model of effective teaching and the Haberlee Evaluation technique are described. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: