Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBraden, Roberts A. (Hrsg.); Walker, Alice D. (Hrsg.)
InstitutionInternational Visual Literacy Association, Bloomington, IN.
TitelSeeing Ourselves: Visualization in a Social Context. Readings from the Annual Conference of the International Visual Literacy Association (14th).
Quelle(1983), (339 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Aesthetic Education; Instructional Materials; Teaching Methods; Technological Advancement; Television Research; Television Viewing; Visual Aids; Visual Learning; Visual Literacy; Visualization
AbstractThe 40 papers in this collection cover a wide variety of topics within the broad field of visual literacy. Three preliminary papers discuss visualization through film. The second section, which emphasizes visualization in a social context, contains 10 papers addressing cultural, political, social, and psychological issues, touching upon such diverse topics as the work of Marshall McLuhan, the politics of a Rubik's Cube, and the gender issue of gesture. Five of these papers are from a series of phototherapy workshops which were linked by a common interest in the use of visualization and visual literacy skills in the helping professions. The next section contains 15 papers concerned with research, theory, and technologies, including television, microcomputers, and other high technologies. Among the specific topics discussed are improved written communications, research techniques and measuring devices, Telidon, and video utilization in human relations training. The final 12-paper section deals with visualization in education and includes a complete utilization unit on curriculum applications of critical viewing skills. Numerous diagrams, figures, and illustrations are provided throughout the document to contribute to the visual emphasis. (LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: