Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowers, Norman D.; Zagar, Robert J.
TitelTime of Day and Its Effect on Pupil Problem Solving and Classroom Behavior.
Quelle(1983), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attention Deficit Disorders; Behavior Problems; Hyperactivity; Intermediate Grades; Problem Solving; Time Factors (Learning); Time on Task
AbstractFluctuations in problem solving and classroom behaviors during the school day for 43 hyperkinetic intermediate students with attention deficits were examined. Ss were observed with the Stonybrook Observation Code and tested with the Stroop Color-Word Test, Matching Familiar Figures, Porteus Mazes, and Digit Span. Data were collected in counterbalanced morning and afternoon sessons. Analysis of results revealed that Ss performed better in the morning on problem solving tasks except Digit Span. In classroom behavior, all Ss exhibited more interference, off task behavior, noncompliance, and minor motor movement in the afternoon. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: