Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGolub, Lester S.
TitelUsing Process Evaluation Data for Determining Exemplary Bilingual Education Programs.
Quelle(1983), (50 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Bilingual Education Programs; English (Second Language); Equal Education; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Language Proficiency; Program Evaluation; Program Improvement; Questionnaires
AbstractAreas of process evaluation which are crucial but often overlooked in determining exemplary bilingual education programs are presented. The process evaluation components discussed are: (1) needs assessment; (2) program planning; (3) commitment and competencies of staff; (4) nature and appropriateness of instruction and curriculum; (5) pupil selection and retention; (6) classroom behavior and satisfaction of pupils; (7) exit rate of pupils to regular school program; (8) institutionalization of the program; (9) organization and management of the program; and (10) community satisfaction and support of the program. These components are included in the accompanying 41-page Process Questionnaire for Assessing Exemplary Bilingual Education Programs. (PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: