Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmodeo, Luiza B.; und weitere
TitelParental Involvement in the Identification of Gifted Mexican American Children.
Quelle(1982), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Gifted; Mexican Americans; Minority Groups; Parent Participation; Parent Role; Parent School Relationship
AbstractParents of Mexican American children can provide vital information regarding the education of their gifted children. They can become involved in identifying giftedness once the characteristics are agreed upon. Parents may then request assessment of their child to ascertain whether placement in a special program is appropriate. Parents must give permission for testing. Once the assessment results are considered in a placement decision, parents must also approve the final action. In programming, parents of minority children can help teachers capitalize on the child's cultural background. Parent involvement may be direct (participation in the classroom) or indirect (through communication with the school and/or teacher). (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: