Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAnders, Patricia L. (Hrsg.)
InstitutionArizona Univ., Tucson. Coll. of Education.
TitelResearch on Reading in Secondary Schools: A Semi-Annual Report. Monograph Number 8.
Quelle(1981), (72 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Content Area Reading; Ethnography; Listening Comprehension; Oral Reading; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Recall (Psychology); Remedial Reading; Research Methodology; Secondary Education; Sex Differences; Silent Reading
AbstractPart of a continuing series intended for use by reading professionals interested in understanding and improving the reading of adolescents, this report contains five articles dealing with a variety of subjects. Specific topics discussed in the articles include (1) remedial readers' comprehension during silent and oral reading, (2) recall and intervening mental activities involved in listening to expository information, (3) applied research in content area reading, (4) sex-related variables and mature reading response, and (5) the use of qualitative and quantitative data in answering research questions. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: