Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAnders, Patricia L. (Hrsg.)
InstitutionArizona Univ., Tucson. Coll. of Education.
TitelResearch on Reading in Secondary Schools. A Semi-Annual Report. Monograph Number 9.
Quelle(1982), (110 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Processes; Cognitive Style; Content Area Reading; Inservice Teacher Education; Reading Instruction; Reading Research; Recall (Psychology); Research Utilization; Secondary Education; Sex Differences; Study Skills; Teaching Methods
AbstractPart of a continuing series intended for use by reading professionals interested in understanding and improving the reading of adolescents, this report contains four articles dealing with subjects of current interest. Topics covered in the articles are (1) the effects on readers' recall of directions describing passage structure, signaling, and elaboration; (2) learning styles and content area reading instruction; (3) applications of the research base in secondary level reading; and (4) analyzing reader strategies. The report also provides several articles that comment on research previously reported in this series. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: