Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLonker, Sherrie
InstitutionLancaster-Lebanon Intermediate Unit 13, Lancaster, PA.
TitelA Sensorial Approach to Art: Pre-Art Discovery with Severely and Profoundly Impaired Children.
Quelle(1982), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Art Therapy; Case Studies; Creative Expression; Elementary Secondary Education; Sensory Experience; Sensory Training; Severe Disabilities; Teaching Methods
AbstractThe booklet presents an art therapist's thoughts on contributions of art therapy to the development of severely and profoundly impaired students. She emphasizes the importance of sensory exploration as an introduction to the child's environment. Also stressed is the importance of positive and accepting attitudes on the part of teachers or therapists. The process orientation is illustrated in two case studies. Artistic, play, psychosexual, psychosocial, and cognitive development of young children (birth to 4) is charted. Suggestions are given on approaches to foster exploration, types of materials used, motivational factors, structure of the session, and adaptations which may be required for physical disabilities. (CL)
AnmerkungenArts in Special Education Project of Pennsylvania, 236 Union Deposit Mall, Harrisburg, PA 17111 ($2.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: