Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFennessey, James; Salganik, Laura Hersh
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for Social Organization of Schools.
TitelCredible Comparison of Instructional Program Impact: The RAGS Procedure. Report No. 328.
Quelle(1982), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Elementary Secondary Education; Models; Pretests Posttests; Program Effectiveness; Reliability; Research Problems; Research Tools; Statistical Analysis; Test Interpretation
AbstractAn explicit model identifying 10 relevant components of achievement gain scores has been developed. Based on that model, all students under consideration are stratified according to individual observed pretest score, and achievement gains are measured relative to the average and range of gains among students in the same prescore stratum. The resulting index, RAGS, is based on the Rescaled and Adjusted Gains within Stratum. Stratification by prescore controls well for the the biases identified in the decomposition of gain scores, and so allows the fairest practical comparison of program impacts. The RAGS reports also provide other data that allow educational managers to compare detailed impact patterns. By viewing the RAGS indices as useful approximations, and by institutionalizing a systematic procedure for critiquing and refining the index construction process, educators have available one major component of an overall program assessment system that is informative, feasible, and self-improving. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: