Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFetler, Mark
TitelUnidimensionality in the California Assessment Program's Third Grade Test.
Quelle(1982), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Educational Assessment; Elementary Education; Grade 3; Latent Trait Theory; Models; Test Construction; California
AbstractThe unidimensionality of the reading and mathematics tests of the California Assessment Program was investigated. During April of 1980, all third grade students in California took a test consisting of reading, mathematics, and written language items. Item intercorrelation matrices were constructed for each skill, and the latent roots extracted. Methods of outlier analysis were applied to look for large drops in the size of the latent roots from each matrix. Mathematics skills tended to have smaller initial roots and a second root closer to the first than the reading skills. The evidence does not support the hypothesis of unidimensionality for the money and fractions skills, but does not contradict the hypothesis for the mathematical applications skill or for reading skills. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: