Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuppes, Patrick; und weitere
InstitutionStanford Univ., CA. Inst. for Mathematical Studies in Social Science.
TitelResearch on Process Models of Basic Arithmetic Skills, Technical Report No. 303. Psychology and Education Series - Final Report.
Quelle(1981), (99 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Algorithms; Cognitive Processes; Computation; Computers; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Eye Movements; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Models; Subtraction
AbstractThis report presents a theory of eye movement that accounts for main features of the stochastic behavior of eye-fixation durations and direction of movement of saccades in the process of solving arithmetic exercises of addition and subtraction. The best-fitting distribution of fixation durations with a relatively simple theoretical justification consists of a mixture of an exponential distribution and the convolution of two exponential distributions. The eye movements themselves were found to approximate a random walk that fit rather closely in both adult and juvenile subjects; the motion postulated by the normative algorithm ordinarily taught in schools. Certain structural features of addition and subtraction exercises, such as the number of columns, and the presence or absence of regrouping, are well known to affect their difficulty. In this study, regressions on such structural variables were found to account for only a relatively small part of the variation in eye-fixation durations. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: