Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFoster, Herbert L. (Hrsg.)
InstitutionCouncil for Exceptional Children, Buffalo. New York State Federation of Chapters.
TitelForum; Fall 1979.
Quelle5 (1979) 5, (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Mild Disabilities; Remedial Instruction
AbstractThe two articles have the following titles and authors: "Establishing 'Home-School' Relationships with an Institution--A Team Approach" by R. Baum and D. Perner, and "Can Mainstreaming Cope with the System?" by I. Nadler. The first article describes a program which provides self contained classroom instruction for moderately, severely, and profoundly retarded children (8 to 13 years old) during the morning and practical instruction within the residential group in self care and daily living skills during the afternoon. The second article suggests that the school system is not presently organized for successful mainstreaming and that pulling a child out of the class for remedial instruction may not be ultimately beneficial. (DB)
AnmerkungenThe Forum, 582 Baldy Hall, SUNY/Buffalo, Amherst, NY 14260 (no price quoted).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: