Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFayne, Harriet R.
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Research Inst. for the Study of Learning Disabilities.
TitelPhonics Instruction for Disabled Learners: Applying Theory to Method. Technical Report # 7.
Quelle(1980), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Disabilities; Learning Processes; Literature Reviews; Phonics; Remedial Instruction; Remedial Reading; Teaching Methods
AbstractTo design effective remedial phonics instruction, it is necessary to examine both learner characteristics and task requirements. The paper integrates research related to information processing and psycholinguistics to formulate questions which can be used to evaluate techniques and materials used with a learning disabled population. Information processing stages are described, including eye fixation, visual information storage, short term memory, and long term memory. Processing deficits which affect perceptual learning and interfere with coding in reading disabled students are noted. A critical survey of laboratory and field research related to initial reading acquisition indicates that attention needs to be paid to the following instructional principles: providing focus, teaching decoding strategies, limiting unit size, and giving sufficient practice. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: