Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoley, Walter J.
InstitutionIowa Univ., Iowa City. Inst. for School Executives.
TitelThe Problem of Deciding Without a Majority: The Paradoxes of Choice.
Quelle2 (1981) 2, (5 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Paradox; Participative Decision Making; Selection; Voting
AbstractIn educational settings, it is becoming common for members of groups to be forced to choose among more than two candidates, programs, or objectives. When no majority favors any one of three or more alternative choices, there are several rational, although arbitrary, ways to proceed. The first attempt at making the choice ought to adopt the Condorcet Principle; that is, to vote on paired-comparisons with the loser in each of the sequential paired votings leaving the contest. If no majority winner emerges, then the Borda rule should be followed; with this technique, all voters assign weights to all of their choices in order of their preferences. Although this two-step procedure has some weaknesses, it is the best procedure available for finding the most acceptable choice. (Author/JM)
AnmerkungenInstitute for School Executives, 210 Lindquist Center, Univ. of Iowa, Iowa City, IA 52242 ($1.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: