Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKing, A. L.
InstitutionSouthwest Educational Development Lab., Austin, TX.
TitelIntegration, Inservice Education, and the Impact of Desegregation.
Quelle(1981), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; American Indians; Black Students; Desegregation Effects; Discipline; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Expulsion; Hispanic Americans; Inservice Teacher Education; Parent Attitudes; Racial Relations; School Desegregation; Student Attitudes; Suspension; Teacher Attitudes
AbstractThe staff of the Ways To Improve Education In Desegregated Schools (WIEDS) project set out to collect information regarding successful desegregation practices in order to conceptualize, develop, test, and refine an inservice model and training guidelines for use in desegregated schools. The information was gathered by: (1) analyzing the United States Commission on Civil Rights Case Studies and the National Institute of Education's School Desegregation Ethnographies; (2) reviewing the desegregation literature; (3) surveying 149 central office administrators and Desegregation Assistance Center personnel; (4) interviewing 193 administrators, teachers, students, and parent/community representatives; and (5) analyzing the inservice education programs of fifteen selected desegregated school districts. The WIEDS investigation focused on the impact of desegregation on racial relations, student discipline policy (especially suspensions and expulsions), and student, teacher, administrator and parent attitudes. (Author/APM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: