Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZeitoun, Hassan H.; Fowler, H. Seymour
TitelPredicting Piagetian Cognitive Levels of Teacher Education Students at The Pennsylvania State University.
Quelle(1981), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Aptitude; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Cognitive Style; College Science; College Students; Developmental Stages; Higher Education; Predictive Measurement; Predictive Validity; Predictor Variables; Science Education; Sex Differences; Student Volunteers; Teacher Education
AbstractPiagetian levels of 126 volunteers (60 males and 66 females) were measured using the Burney Logical Reasoning Test. Findings demonstrated that the six predictor variables succeeded in explaining 58% (pooled male/female sample), 53% (female sample), and 59% (male sample) of the variance in Piagetian cognitive levels. In addition, since prediction equations developed separately for each sex appeared to be different, the possibility of predicting Piagetian levels separately for males and females was suggested. (Author/SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: