Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTuttle, Ron
TitelAdmissions Trends, 1975-80.
Quelle(1981), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; College Admission; College Applicants; College Freshmen; Enrollment Trends; Higher Education; Private Colleges; State Surveys; North Carolina
AbstractAdmissions in North Carolina's private higher education institutions were examined using data from the fall of 1975 to fall 1980. These highlights emerged: (1) first-time freshman applications rose 29 percent in private universities and colleges in that period; (2) the percentage of freshman applications accepted declined from 69 percent in 1975 to 64 percent in 1980; (3) first-time enrolled freshmen increased seven percent; (4) the ratio of first-time freshmen who actually enrolled to the number accepted declined from 0.63 to 0.56 in that period; (5) institutions reported a more favorable position on each of the above measures than did the national sample of Minter and Bowen; and (6) the academic ability of entering freshmen, as measured by SAT scores and class rank, was generally maintained from 1975 to 1980. Accompanying the study's analysis are charts showing, for each institution, the numbers of applications, acceptance percentages, enrollments, enrollment rations, SAT scores and class ranks for first-time freshmen. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: