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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Initial efforts to collect data on the impact of Elementary Secondary Education Act Title I programs began in Pennsylvania in 1972. Due to the frequent turnover of local education agency (LEA) staff responsible for Title I impact reports and the fact that a study of the accuracy of reported scores revealed that some sort of errors appeared in almost nine out of ten school districts, it was decided that a quality control effort would be attempted within the Pennsylvania Department of Education. Consequently, the Title I Data Analysis system was designed and consisted of the following five steps: (1) preliminary data check and addition of district and building ID numbers, and keypunching; (2) data check of all fields punched; (3) check of raw score to percentile score conversions; (4) calculation of gain scores; and (5) report production. Each of the steps is described in some detail. In addition, appendices contain the data collection form and support materials; field specifications for Title I project impact data; a list of tests and years for which norms tables are available; and sample LEA report forms and glossary. (RL)
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Standortunabhängige Dienste
Reardon, Francis J.: Development of a Quality Control System for Centralized Processing and Report Development. 1981.
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