Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnette, J. Jackson; Taffel, Sherman
InstitutionAlabama State Dept. of Education, Montgomery.
TitelThe Status of Management Information Systems (MIS) in State Departments of Education. Case Studies.
Quelle(1973), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministration; Case Studies; Data Processing; Decision Making; Interviews; Management Information Systems; Program Implementation; State Departments of Education; Surveys
AbstractComplementing a 1973 survey of management information systems in state departments of education, the conclusions developed in this study present an overview of MIS development and implementation in six states: Georgia, Iowa, Maryland, Oregon, Texas, and Utah. In-depth case studies examine the concerns of MIS personnel and provide insights developed by experienced persons regarding MIS problems and their potential solutions. The departments of education responded to interview questions concerning understanding and planning of MIS, determination of user needs, identification and procurement of resources, scheduling MIS development, accountability and MIS, and evaluation of MIS. Appendices include the interview schedule and a taping agreement. (Author/RAA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: