Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVaughan, Joseph L., Jr. (Hrsg.); Anders, Patricia L. (Hrsg.)
InstitutionArizona Univ., Tucson.
TitelResearch on Reading in Secondary Schools: A Semi-Annual Report; Perspectives on Reading Comprehension with Pedagogical and Research Implications. Monograph Number 4.
Quelle(1979), (82 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDiscourse Analysis; Learning Theories; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Secondary Education; Teaching Methods
AbstractThis monograph is the fourth in a series of semiannual reports of research related to reading in secondary schools. The five papers in the monograph are concerned with the pedagogical and research implications of reading comprehension. Specific topics dealt with include (1) a phenomenological perspective on the reading process, (2) the role of text in reading comprehension, (3) discourse analysis, (4) the relationship between author and reader in reading comprehension, and (5) prior knowledge and literary inference. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: