Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThypin, Marilyn; Glasner, Lynne
InstitutionEMC Corp., St. Paul, Minn.
TitelChecking and Balancing: Banking and Budgeting.
Quelle(1980), (65 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Banking; Budgeting; Check Lists; Consumer Education; Consumer Protection; Cultural Education; English (Second Language); Financial Services; Interest (Finance); Money Management; Reading Materials
AbstractA short fictional work for limited English speakers is presented that relates a young couple's experience in learning about managing their money more carefully by budgeting and maintaining a checking account. Since the couple did not have a checking account, they had to go to their savings bank in order to pay each bill and they had to keep cash on hand to pay for groceries. Losing a wallet with cash shortly after payday and spending too much on extras necessitated their opening a checking account and writing out a budget on bills in relation to income. Pictures illustrate the forms used at the banks for deposits and check writing. Details of the couple's budget are presented. (SW)
AnmerkungenEMC Corporation, 180 East Sixth Street, Saint Paul, MN 55101 ($3.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: