Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionDefense Language Inst., Monterey, CA.
TitelStandard Chinese: A Modular Approach. Resource Modules: Pronunciation and Romanization, Numbers, Classroom Expressions, Time and Dates.
Quelle(1979), (103 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch; chinesisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Chinese; Chinese Culture; Communicative Competence (Languages); Conversational Language Courses; Cultural Education; Numbers; Orthographic Symbols; Pronunciation Instruction; Romanization; Speech Communication; Standard Spoken Usage; Time
AbstractTexts in spoken Standard Chinese were developed to improve and update Chinese materials to reflect current usage in Beijing and Taipei. The focus is on communicating in Chinese in practical situations. The overall course is organized into 10 situational modules, student workbooks for each module, and resource modules. This text contains resource modules in pronunciation, romanization, numbers, classroom expressions, and times and dates. The resource modules are designed to supplement the texts. The pronunciation and romanization module provides a brief, systematic introduction of the sound system of Standard Chinese and its written representation in "Pinyin" romanization. The numbers module introduces the Chinese numbers from zero through 99,999 and ordinal numbers, and the time and dates resource module summarizes and supplements core module presentations concerning years, days of the week, and clock time. Tapes and workshop displays and exercises are designed to accompany the resource modules. (SW)
AnmerkungenDefense Language Institute, Foreign Language Center, Nonresident Instruction Division, Presidio of Monterey, CA 93940 ($1.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: