Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlgozzine, Bob
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. for Research on Learning Disabilities.
TitelAn Analysis of the Disturbingness and Acceptability of Behaviors As a Function of Diagnostic Label.
[Report No.: IRLD-RR-4
Quelle(1979), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Exceptional Child Research; Labeling (of Persons); Learning Disabilities; Teacher Attitudes
AbstractThe relationship between the diagnostic label assigned to a child (emotionally disturbed--ED, learning disabled--LD) and the type of behavior exhibited by that child was investigated with 128 special education graduate students. Ss were asked to complete one of four randomly assigned case studies in which the label assigned to the child and/or the type of behavior exhibited by the child had been manipulated. Four label and behavior conditions were simulated and analyzed. Results suggested that label-inappropriate behavior (e.g., LD child with ED behavior) was more disturbing and less accepted than label-appropriate behavior (e.g., ED child with ED behavior). Implications for teacher training and ecological intervention were discussed. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: