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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The eye movements/fixations of 20 college students reading video displays of texts were monitored to determine how readers fixate a word that is linguistically and contextually redundant and whether readers use less visual information when perceiving these highly redundant words. The texts were manipulated so that a target noun was paired with adjectives presumed to be either high or low in contextual probability (redundancy). A particular type of spelling error also was introduced into the target noun. Similar percentages for fixating the target noun were found in both the high and low redundancy conditions; but the subjects did spend more time fixating the target noun in the low redundancy condition. On the average, subjects spent more time fixating the noun when it had the substitution error in the high redundancy condition than in the correct spelling condition. The effect of the spelling error was even more pronounced in the low redundancy condition. Since the most striking feature of the data is that differences between high/low redundancy conditions were very small, it appears that contextual influence on eye movement patterns was slight, raising doubts about the popular notion that interword context influences reading behavior. (RL)
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Zola, David: The Effects of Context on the Visual Perception of Words in Reading. 1979.
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