Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHand, N. Shelton, Jr.
InstitutionNational Organization on Legal Problems of Education, Topeka, KS.
TitelEmployees.
Quelle(1979), (127 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterRecht; Civil Liberties; College Faculty; Colleges; Court Litigation; Due Process; Employment Practices; Equal Opportunities (Jobs); Fringe Benefits; Higher Education; Labor Relations; Racial Discrimination; Sex Discrimination; Teacher Dismissal; Teacher Selection; Tenure; Universities
AbstractThe author notes in his introduction to this chapter that judicial review of institutional decisions remains at an all-time high. He urges administrators to be aware of the developments in law pertaining to higher education but cautions them not to apply general concepts to specific questions. He notes that the weight of litigation in 1978 serves to warn that specific facts and factual situations have few, if any, "identical twins." The major emphases of the chapter are on faculty and staff employment (including discussions of selection and appointment and of dismissal and nonrenewal), and various kinds of employment discrimination--sex, race, religion, age, and national origin. (Author/IRT)
AnmerkungenNot available separately; See EA 012 471
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: