Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlbright, Leonard; Hux, Thurman
InstitutionRutgers, The State Univ., New Brunswick, NJ. Graduate School of Education.
TitelServing Handicapped Students in Vocational Education: A Collaborative Effort.
Quelle(1979), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Conference Reports; Cooperation; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Handicapped Children; Individualized Programs; Mainstreaming; Special Education; State Programs; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractThe results of a conference on the delivery of vocational education to handicapped students in New Jersey are presented. After an introductory section detailing the organization of the conference, addresses by T. McNulty on the need for collaboration in the vocational education of handicapped children and J. Richardson on the need for collaboration among parents, child study team members, and vocational educators are provided. The third section reports on small group sessions which considered the status of individualized educational programs (IEPs). Observations of individual and team sessions by G. Bingham and M. Huang from the viewpoint of a special educator and a vocational educator respectively are recorded in the fourth section. Conclusions and recommendations offered in the final section include the need for better management of the IEP process. Among appendixes are the guiding statements for individual team member sessions, the recorder's log sheet form, and a list of additional parent concerns and recommendations. (PHR)
AnmerkungenNJAVESNP, YMCA, 128 Ward St., Patterson, NJ 07505
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: