Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Michael G.; Lee, Seong
TitelAn Analysis of Mass Media Requirements for Secondary School Social Studies Certification and Attitudes of Secondary Education Chairpersons Toward These Requirements and Mass Media Education.
Quelle(1979), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Curriculum; Curriculum Development; Higher Education; Mass Media; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Social Studies; Teacher Certification; Teacher Education Curriculum; Teacher Qualifications
AbstractThis study investigated the state of mass media course requirements relative to secondary school social studies teacher certification, and assessed the university level secondary education department chairpersons' attitudes towards mass media education in general for 190 undergraduate secondary education departments. Slightly more than 95 percent of the teacher education departments surveyed did not require a course in mass media for secondary school social studies certification; it is hypothesized that this is a primary factor in the underpreparation of secondary school teachers to effectively instruct mass media classes. Results of the survey are presented in tabular form, and a copy of the instrument used is included. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: