Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Vernon L.; Plazewski, Joseph G.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelThe Role of Visual and Auditory Cues in Decoding Comprehension.
[Report No.: WRDCIS-TR-507
Quelle(1979), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAuditory Stimuli; Classroom Observation Techniques; Evaluation Methods; Nonverbal Communication; Perception; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Diagnosis; Reading Research; Research Reports; Visual Stimuli
AbstractThe relative importance of visual and auditory information in judging student comprehension during a reading lesson was tested by having 42 adult subjects observe videotape recordings of reading lessons with individual children and estimate student comprehension with visual information only, auditory information only, or both visual and auditory information. The dependent variable was the accuracy of the estimates as measured by their agreement with the students' self-reported comprehension. Results showed that the greatest accuracy of decoding occurred in and visual-only condition, with the auditory-visual condition yielding significantly less accuracy, and with the lowest accuracy in the auditory-only condition. (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: