Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoustafa, Margaret Heiss
TitelSome Deep Structure Manifestations in Second Language Errors of English Voiced and Voiceless "th."
Quelle(1978), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArabic; Comparative Analysis; Contrastive Linguistics; Deep Structure; English (Second Language); Error Analysis (Language); Error Patterns; Interference (Language); Language Patterns; Language Research; Language Usage; Phonemes; Phonetic Analysis; Phonology; Pronunciation
AbstractNative speakers of Egyptian Arabic make errors in their pronunciation of English that cannot always be accounted for by a contrastive analysis of Egyptian analysis of Egyptain Arabic and English. This study focuses on three types of errors in the pronunciation of voiced and voiceless "th" made by fluent speakers of English. These errors were noted during informal conversations. While not all of the errors can be explained by the surface structure of the native language phonemes, they all fit into a unified system which can be described. The unified system implies that the behaviors are governed by the way in which the deep structure of the native language phonemes act in relation to the target language. (Author/AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: