Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPohland, Paul A.; Higbie, Virginia C.
TitelThe New Mexico Principalship Study. Formal Expectations and the Principalship.
Quelle(1979), (34 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Responsibility; Administrator Role; Content Analysis; Educational Administration; Educational History; Elementary Secondary Education; Job Analysis; Occupational Information; Principals; Speeches; Statistical Studies; New Mexico
AbstractContent analysis of job descriptions written for principals in 68 of New Mexico's 88 school districts led to identification of 1,650 specific duties. Of these, 1,416 dealt with administrative or managerial functions while only 234 defined educational leadership responsibilities. Such an analysis is limited in that it identifies formally stated functions without clarifying their relative importance, and says nothing about the actual behavior of the principals whose duties are described. Still, the findings reflect a century-old tendency, explored in a brief historical review, to emphasize the principal's managerial functions at the expense of educational leadership. (Author/PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: