Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlvir, Howard P.
TitelProfessional Training Activities as a Part of Mainstreaming the Handicapped: An Analytical Survey of the Literature. (Intensive Courses for In-Service Staff Development.)
Quelle(1978), (49 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Handicapped Children; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Program Development; Staff Development
AbstractThe paper is designed to help managers of mainstreamed programs set up intensive staff training courses on mainstreaming. A brief analytic survey of the literature is followed by a discussion of practical applications of mainstreaming (including philosophy, curriculum, support services, and evaluation). The remainder of the paper reviews procedures involved in developing intensive staff development courses. Topics considered include merging several courses into one through the selective use of performance-behavioral objectives, curriculum articulation by objectives, and the transition from teacher-centered to learner-centered programs. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: