Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVirginia State Dept. of Education, Richmond.
TitelThe State of the Art of Reading in Virginia.
Quelle(1976), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Needs Assessment; Program Evaluation; Psychomotor Objectives; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Research; Student Placement; Surveys; Virginia
AbstractPrepared as part of a comprehensive study of reading in Virginia, this report contains the findings of 18 research studies. After a discussion of the findings, several recommendations are presented. Among these recommendations are: students in English as a second language programs should be placed with peer groups rather than according to English reading achievement level, curricula should be expanded to include psychomotor objectives, class sizes should be reduced, and the number of secondary schools offering reading instruction should be increased. The report concludes that reading continues to be an area of major concern in Virginia schools. (Abstracts of the 18 research studies and a table of data are appended.) (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: