Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Connell, Agnes N.
TitelEffects of Assigned Status: Performance, Aspirations, Motivation, Anxiety, and FOS.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Anxiety; Aspiration; College Students; Fear of Success; Goal Orientation; Motivation; Performance Factors; Responses; Sex Differences; Status Need; Task Performance
AbstractThe effects of assigned status were investigated in same-sex competition with male (N=40) and female (N=80) college subjects. Those randomly assigned to high status improved in reaction time performance, while subjects randomly assigned to low status suffered a decrement. Contrary to expectations, in mixed-sex competition (fear of success arousal condition) subjects in both high and low status improved in performance. Feedback on performance did not account for these effects. Criterion performance and personal aspirations were significantly correlated and group goals were significantly higher than personal goals. Males had significantly faster reaction times and set higher goals than females. Status did not significantly affect achievement motivation, anxiety, or fear of success. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: