Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColeman, Natalie C.
InstitutionFircrest School, Seattle, WA. Dept. of Psychology.
TitelComprehension of Simultaneous Stimuli in Normal and Superior Children.
Quelle(1977), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Attention; Cognitive Processes; Comprehension; Exceptional Child Research; Teaching Methods; Verbal Learning; Verbal Stimuli
AbstractThirty-two intellectually superior and 32 intellectually normal fifth and sixth graders were compared on measures of attention and comprehension of complex verbal stimuli under successive versus simultaneous modes of presentation. Ss were exposed to either successive or simultaneous presentation of printed short stories on slides. Analysis of comprehension tests indicated a significant difference between ability groups on both conditions, with a greater difference favoring the superior students under the simultaneous condition. Results had implications for theories of attention and information processing. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: