Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrownsmith, Keith; und weitere
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. Center for Innovation in Teaching the Handicapped.
TitelEvaluation of the Tips for Teachers Series: Ten Modules for Training Teachers of the Educable Mentally Retarded in Selected Instructional Competencies. Final Report 51.1.
Quelle(1977), (198 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Competency Based Teacher Education; Course Evaluation; Learning Modules; Mild Mental Retardation; Program Descriptions; Questionnaires; Reports; Skill Development; Surveys
AbstractThe document is an evaluative final report on ten modules designed to teach specific instructional skills to teachers of the educable mentally retarded. The first chapter of the four-chapter report gives an overview of the study and a description of the modules. Chapter 2 explains the four-phase evaluation design: phase I, initial evaluations; phase II, expert review; phase III, use and impact study; phase IV, user's survey. Results delineated in Chapter 3 include the importance of content and skill areas, overcoming the limitations of handouts (previously employed), use of modules by teachers trainers and trainees, the attitude toward the modules, mastery of the content of modules, and suggested modifications. The fourth chapter presents a summary of the findings and submits four recommendations. Appendixes include, in part, a description of the modules, the questionnaires used in each of the evaluative phases, and an instruction sheet for the use of the module. (PHR)
AnmerkungenIndiana University, Center for Innovation in Teaching the Handicapped, School of Education, Bloomington, Indiana 47401 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: