Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWachtman, Edward L.
TitelEvaluation as Story: The Narrative Quality of Educational Evaluation.
Quelle(1978), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Assessment; Evaluation Methods; Evaluators; Narration; Reports
AbstractThe author presents his opinion that educational evaluation has much similarity to the nonfiction narrative, (defined as a series of events ordered in time), particularly as it relates a current situation to future possibilities. He refers to Stake's statement that evaluation is concerned not only with outcomes but also with antecedents and with dynamic transactions between teacher and learner. He contrasts the complex humanistic approach of a story teller who seeks to present unity and order in experience so as to arrive at a judgment, with the approach based primarily on measurement and prediction. The principal difference between the historian or the story teller and the evaluator is that the evaluator must always include the estimation of merit or worth. The evaluator must participate in the situation being evaluated, and this participation will have an impact on the evaluation. (CTM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: