Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Ann L.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelTraining Self-Checking Routines for Estimating Test Readiness: Generalization from List Learning to Prose Recall. Technical Report No. 94.
Quelle(1978), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Followup Studies; Memorization; Mild Mental Retardation; Prose; Reading Research; Recall (Psychology); Rote Learning; Study Skills
AbstractBrown and Barclay (1976) trained educable retarded children to use either of two memory search strategies, Anticipation or Rehearsal, involving a self-checking component. Following the training, both their free recall performance and their ability to estimate their readiness for a recall test improved significantly. In the present research, the students were tested for maintenance and generalization one year following the original training. The younger children (MA = six years) showed no effects of the training, whereas an older group (MA = eight years) both maintained the trained strategies on the original rote recall task and generalized it effectively to a novel situation involving gist recall of prose passages. In comparison to a pair of control groups, the students trained in the use of self-checking routines took more time studying, recalled more idea units from the passages, and further, their recall was more clearly related to the thematic importance of the constituent idea units, a pattern characteristic of developmentally more advanced subjects. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: